Succesvolle verbetermarkt bij AAM

28 januari 2016 12:34

Vol trots kijkt Henk Janssen terug op de verbetermarkt die AAM eind vorig jaar hield. BAM Accommodatie Asset Management werkt op zeer verschillende locaties en teams weten niet waar wij nog meer aan het werk zijn. Deze bijeenkomst was bedoeld om hier verandering in te brengen. Ieder contractteam had een kleine stand waarin zij op eigen wijze haar werkzaamheden presenteerde. Henk vertelt hoe de verbetermarkt verliep.

‘De opkomst was heel goed en de sfeer was fantastisch! Wat ik heel erg leuk vond om te zien was de trots van de teams. Zij hadden goed aandacht aan de presentatie besteed. Er waren verrassende maquettes. Zelfs de bakfiets die het Visio-team op locatie gebruikt stond bij ons op kantoor. Het Rijkswaterstaatteam had wegenzout in hun stand en er was een heuse hoogspanningsmast nagebouwd. Mensen waren laaiend enthousiast om te vertellen wat zij de hele dag doen’, vertelt een enthousiaste Henk.

‘Wat mij betreft is hierbij een traditie is geboren! Dit gaan we eind dit jaar weer doen. Onderling vonden de teams het ook erg leuk om elkaar te vertellen wat ze doen. De AAM’ers van Koninklijke Visio weten nu wat hun collega’s van Isala klinieken en Tata Steel doen. Je merkt dat er een cultuur ontstaat van elke dag beter worden en dat fouten maken mag. Sterker nog: fouten maken moet! Anders wordt je nooit beter. En dat in een goede sfeer.’

‘Een etalage van BAM AAM door haar eigen teams!’ 

‘Ik denk wel dat we het de volgende keer niet meer in ons eigen kantoor doen. Logistiek was dit een gedoe. Parkeerruimte is hier ook niet voldoende. Dan kunnen we ook een echt buffet met voldoende eten serveren. De communicatie naar de klanten moeten we ook iets beter oppakken. Dit waren mijn leerervaringen’, zegt Henk lachend.

‘Van enkele teams waren de opdrachtgevers aanwezig. Aan hen konden onze teams laten zien wat wij doen, maar ook wat wij nog meer doen! Een soort etalage van BAM AAM. En dat door de eigen teams! Het was overigens leuk dat Henk Bol, Jan Kempkens en Marc de Vreede er ook waren.’

In het kader van het aanjagen van de integratie is het wellicht handig om een dergelijke markt te houden voor de hele organisatie. En dan bijvoorbeeld voor de zomervakantie.